Πολλοί μαθητές δυσκολεύονται στο να προγραμματίσουν το διάβασμά τους, με αποτέλεσμα είτε για τα μαθήματα του σχολείου να μελετάνε το προηγούμενο βράδυ, είτε για τα μαθήματα του φροντιστηρίου να μελετάνε την τελευταία στιγμή. Αυτό έχει ως συνέπεια η μελέτη των μαθημάτων να μην γίνεται σε βάθος, αλλά επιφανειακή, διεκπαιρεωτική, πρόχειρη, επιπόλαιη, ίσα ίσα για να είναι τυπικά εντάξει οι μαθητές ως προς τους καθηγητές τους. Ένα τέτοιο διάβασμα όμως έχει πρόσκαιρο όφελος για τον μαθητή, δεν έχει σε βάθος χρόνου το ζητούμενο αποτέλεσμα, που είναι η σωστή μάθηση του εκάστοτε γνωστικού αντικειμένου. Η μελέτη του κάθε μαθήματος θα πρέπει  να γίνεται για τον ίδιο τον μαθητή και όχι για τους καθηγητές του. Για να συμβεί λοιπόν αυτό θα πρέπει κατά την ταπεινή μας άποψη το διάβασμά του να είναι ετεροχρονισμένο. Να μην συμβαδίζει δηλαδή χρονικά με τα μαθήματά του. Θα πρέπει να προγραμματίσει όλη την εβδομάδα του ώστε να έχει αρκετό χρόνο να μελετά, αλλά και να ξεκουράζεται μιας και τα δύο είναι απαραίτητα στην σχολική ζωή ενός μαθητή.                                                                         

Θα προσπαθήσουμε να δείξουμε ένα παράδειγμα εβδομαδιαίου προγράμματος ενός μαθητή Γ Λυκείου ο οποίος προετοιμάζεται για τις πανελλήνιες εξετάσεις στα μαθήματα: Μαθηματικά, Έκθεση, ΑΟΘ και Η/Υ και πέρα από τα μαθήματα του σχολείου του, έχει και εκείνα του φροντιστηρίου του. (Θεωρούμε ότι αυτό είναι το πιο φορτωμένο πρόγραμμα που μπορεί να έχει κάποιος μαθητής) 

Η αφετηρία του εβδομαδιαίου διαβάσματος είναι Σάββατο πρωί και αφορά τα μαθήματα του σχολείου της Δευτέρας, συνεχίζουμε στην συνέχεια το διάβασμα με το μάθημα του φροντιστηρίου της Δευτέρας, μετά με τα μαθήματα του σχολείου της Τρίτης, κ.ο.κ. 

Αν δούμε το πρόγραμμα συγκεντρωτικά, βλέπουμε ότι σε εβδομαδιαία βάση μαζεύουμε 35 ώρες ξεκούρασης και 31 ώρες διάβασμα. Τίμιο… Προφανώς και ο κάθε μαθητής προσαρμόζει το παραπάνω πρόγραμμα ανάλογα με τις δικές του ανάγκες, υποχρεώσεις κ.τ.λ.